Afgelopen weekeinde (16-17 september) is het NK pluim gehouden in Landgraaf. Behalve dat het een sportief treffen is voor de sportschutters in het zuiden van Limburg is het tevens een gezellig evenement georganiseerd door de NBVS.

Zoals reeds gemeld op deze site, was ook een afvaardiging van onze vereniging aanwezig. Geschoten werd, zoals gebruikelijk, in meerdere klassen over 9, 18 en 30 schoten, zo ook de teamwedstrijd (viertallen over 18 schoten).

2017 NK PLUIM DK3Met het team hebben we helaas geen podium plaats kunnen behalen, maar wel hebben enkele schutters een individuele prestatie geleverd die wel een podium plek opleverde.

Het betrof hier Jan Slot in de C-klasse over 9 schoten een derde plaats. Leroy Hellenbrand na spannende kavel ronde een fantastische eerste prijs in de A-klasse. En onze benjamin Nathalie Oberije, die voor het eerst deelnam aan het NK, behaalde maar liefst twee prijzen in de D-klasse. Op zowel het onderdeel 9 als ook 18 schoten behaalde zij een derde plaats.

Schutters proficiat!